Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 5/5 - 1 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
SSL Sertifika Maliyetleri ve Nereden Alınır?
#1

SSL Sertifika maliyetleri, sertifika sağlayan kuruma ve sertifika özelliklerine göre değişmektedir. Her yıl SSL sertifikası için 50$ ile 700$ aralığındaki bu ücreti vermeniz gerekmektedir. SSL sertifikası, e-ticaret sitesini yayınladığınız sunucu için olduğundan, sunucu sertifikası türünden bir sertifika almalısınız.
Ayrıca SSL sertifikası kullanmak için mutlaka sabit ip kullanılmalıdır. Sabit IP’i bankalar ile yapılan anlaşma sırasında, bankanın kullandığı firewall üzerinden geçebilmek için bildirilmesi gerekmektedir. Bu sayede yalnızca bu IP üzerinden bildirilen istekler değerlendirilmektedir. Sabit ip 'de yaklaşık 30$ civarındadır.
Bankalar SSL sertifikaları için bir herhangi bir marka tercihinde bulunmamaktadır. Dolayısıyla maliyet açısından uygun bir sertifika alınmalıdır.

E-ticaret sitesi oluşturabilmek için işlem sırası :


EST POS SİSTEMİ Gerekli bilgiler

Bankaların sanal posu EST firması tarafından yayınlanan epayment.ddl kütüphanesinin sunduğu işlemler yardımı ile gerçekleştirilir. Şu anda elimizde bulunan epayment.dll .net ile yazılmış olup versiyon numarası “1.0.1517.23556” dır. EST’den yeni versiyonlar geldikçe eski versiyonun yenisi ile güncellenmesini öneririm.
Önemli: Başvurular e-ticaret sitesi sahibi olana firmalar tarafından yapılmaktadır.
1. Başvurunuz Banka tarafından yaklaşık 7-15 gün içinde onaylanır. Onaylanma sürecinde alışveriş sitenizin çalışan hali banka tarafından kontrol edilecektir. (injection testi, vb)
2. Başvurunuz öncesinde sitenizin alışveriş sepeti uygulamasının tamamlanmış olması ve sitenizin kontrol amaçlı gezilebilir duruma gelmiş olması gerekmektedir.
3. Bu onayın ardından Sanal POS hesabınız tanımlanır.
4. Tanım yapılır yapılmaz bildirmiş olduğunuz e-mail adresiniz ve telefon numaranız üzerinden sizinle irtibata geçilecek ve gerekli bilgiler size iletilecektir.
5. Tanımlanan kullanıcı adını ve şifreyi kullanarak Bankanın Sanal POS sayfalarına giriş yaparak gerekli teknik bilgi ve yazılımları indirebilirsiniz.
6. İndirdiğiniz yazılımları sunucunuza kurduktan sonra işlem geçirmeye başlayabilirsiniz. Bu etap, sisteminiz ile gerçekleştirmek istediğiniz entegrasyonun boyutlarına göre 15-20 dakikadan 4-5 saate kadar sürebilir.
Örnek : Akbank'ın Sanal Pos ön başvuru sayfası:
1- Sitenin tasarımının ve programlamasının e-ticaret için hazırlanması
2- SSL için sabit bir IP almak
3- 128 bitlik SSL sertifikası almak
4- Uygun bir banka ile Sanal POS için anlaşmak
5- Bankanın verdiği kodları siteye adapte etmek
6- Siteyi test etmek
7- Ve siteyi yayına açmak

Banka Başvuru adımları nelerdir?
Müşteri tarafından yapılması gereken işlemler
Sanal pos testlerinin başlayabilmesi için müşterinin bankadan ilgili kişilerle konuşup sanal posta kullanılan bazı bilgileri alıp Firma’ya iletmesi gerekmektedir. Bu bilgiler;

Parametre Açıklaması
Host : Banka sunucusu adresi
ClientId : Sayısal bir değer olan üye işyeri numarası
Name : Üye işyeri kullanıcı adı
Password : Üye işyeri şifresiBu bilgiler alındıktan sonra gerekiyorsa EST ile iletişe geçilip kodlama işlemine başlanır.

Firma tarafından yapılacak tanımlamalar ve işlemler :Öncelikle EST’den temin edilen test host adresi, clientId, password ve username bilgileri ile test posunda test işlemi gerçekleştirilir. Eğer onay alınıyorsa müşteriden gelen bilgiler ile gerçek işleme geçilir.
ClientId, name ve password bilgileri ile epayment.dl’lin ilgili alanlarını veri tabanında pos bilgilerinin bulunduğu tabloya şifreli olarak koymamız gerekiyor. Burada uygulanan şifreleme 2 yönlü olmalıdır, bu bilgiler kullanılacağı zaman deşifre edilir. Bu tabloda bulunması gereken alanlardan biri de host adresidir. Host adresi, clientId, password ve username test ve gerçek ortam için farklı olduğundan production ortamına geçerken adres bilgisi yeniden düzenlenmelidir.
Önemli: Dikkat edilmesi gereken nokta, Banka sanal posu için herhangi bir sabit IP tanımlamasının yapılması gerekmemektedir. Yoksa test işlemleri sırasında bankanın firewall’ında tanımlı olmayan sabit IP’miz olmadığı için, yaptığımız bütün istekler olumsuz geri dönecektir.

BANKA SİSTEMLERİ
Bankalar farklı sistemleri kullanmaktadır. Aşağıdaki şekilde hangi bankanın hani yapıyı kullandığını görebilirsiniz.
802forum41_admin_imza_tn.jpg
802_imza.png
Cevapla


Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi